Blog

Rozkład jazdy jesiennych targów (czy ktoś wypadnie z toru?)

Przyjmuje się, że rok employer brandingowca dzieli się na dwa sezony – wiosenny i jesienny. Ten drugi jest mniej intensywny, szczególnie dla tych firm, które większość rekrutacji studencko-absolwenckich prowadzą w marcu i kwietniu (jesiennymi imprezami najbardziej zainteresowane są firmy z branży outsourcingowej, w których rekrutacja jest niezależna od pory roku). Co za tym idzie mniejsza jest również liczba targów pracy, chociaż jednocześnie – z roku na rok rośnie.

shutterstock_134751503_prev
Czytaj dalej

Content marketing w EB

Odkąd w 1996 roku Bill Gates ukuł sformułowanie „Content is king”, wiele wody upłynęło w Wiśle, a samo hasło poprzez powtarzanie przez ekspertów i różnej maści pseudoekspertów stało się nieco wyświechtane. Co nie zmienia faktu, że sprawdza się ono w 100 procentach – również w employer brandingu.

Content marketing nie musi ograniczać się do infografik czy ebooków. Pomysły leżą w… naszej organizacji, w tym w czym jest ona ekspertem, w tym, co wytwarza. Oto kilka jego mniej oczywistych form i realizacji. Wszystkie z najbliższego mi IT-podwórka.

employ2
Czytaj dalej

Kryptonim szef, czyli o tym jak Atlas postrzelił się w kolano

„Undercover boss” to popularny brytyjski format telewizyjny, w którym szefowie firm poddają się charakteryzacji i wcielają w rolę szeregowych pracowników, próbując lepiej zrozumieć ich pracę i trapiące ich problemy. Wraz z jesienną ramówką telewizyjną format pojawił się w Polsce i – pod chyba niezbyt szczęśliwą nazwą („Kryptonim szef”) – w minioną środę zadebiutował w TVP1. Na pierwszy ogień poszła łódzka firma Atlas. Co z tego wyniknęło? Niestety niewiele dobrego…

Kryptonim Szef
Czytaj dalej

5 filmów employer brandingowych, które warto znać

Zatrudnianie dobrych ludzi to kwestia być albo nie być każdej firmy. Albo przynajmniej „być lepiej” albo „być gorzej”. :) I w większości przypadków, żeby sięgnąć do puli naprawdę dobrych kandydatów, nie wystarczy już zestaw tradycyjnych narzędzi. W wielu segmentach grupy docelowej potencjalni pracownicy mają naprawdę duży wybór zawodowych możliwości, a walkę o rządy dusz wygrywają pracodawcy, którym lepiej udaje się pokazać kulturę organizacyjną i sprawić, że zadziała ona jak magnes. Dobre wideo może w tym pomóc. Tylko jak sprawić, że twój film będzie dobry?

Wideo rekrutacyjne
Czytaj dalej

Programy ambasadorskie – czym firmy kuszą studentów?

Programy ambasadorskie, dzisiaj dość popularne, jeszcze 10–12 lat temu prowadziło tylko kilku największych pracodawców (głównie firmy konsultingowe i FMCG). Studenci stosunkowo chętnie korzystali z tej możliwości zdobywania doświadczenia i kontaktu z firmą, i często czuli się wyróżnieni już z powodu samego bycia ambasadorem. Czekali na każdy wyjazd do firmy, spotkania z pracownikami i szkolenia. Najlepszy ambasador najczęściej otrzymywał zaproszenie na praktykę, a pozostali – firmowe gadżety/drobne upominki. W zamian, najlepiej jak potrafili, wspierali firmy w budowaniu wizerunku pracodawcy na uczelni.

shutterstock_93957508_prev
Czytaj dalej

7 przykazań przy współpracy z kołami naukowymi

Mówiąc „university relations”, firmy często mają na myśli tylko targi pracy, wykłady, rozdawanie ulotek i plakatowanie na terenie uczelni. Na szczęście kierują swój wzrok również w kierunku kół naukowych. Nie będzie dla nikogo nowością, jeśli powiem, że współpraca z kołami naukowymi to ważny – niemal obowiązkowy – element działań pracodawcy na uczelni. Bo przecież takie organizacje skupiają studentów interesujących się konkretną dziedziną. Jeśli więc chcemy trafić do studentów zainteresowanych kluczowym dla nas obszarem, zdecydowanie jest to dobry trop.

shutterstock_114006016
Czytaj dalej

3 rzeczy, które na pewno zabiją twój program ambasadorski

Pracując z firmami, często słyszymy pytanie „czy warto stworzyć program ambasadorski?”. Mamy swoje doświadczenia, obserwujemy też to, co dzieje się na rynku, i ciągle trudno nam odpowiedzieć na to pytanie jednoznacznie. Tak, uważamy, że dobry program może znacząco ułatwić prowadzenie działań i zbudować bardzo silną pozycję firmy na rynku pracy (rozmawialiśmy o tym m.in. w MEB-ie z Katarzyną Skorupką-Podziewską). Niestety, wiemy również, że stworzenie dobrego programu do najprostszych nie należy. I są rzeczy, które taki projekt mogą storpedować.

Jak storpedować program ambasadorski
Czytaj dalej

Planujemy targi na jesień 2015. Gdzie najtaniej dotrzemy do kandydatów?

Wakacje to przeważnie czas odpoczynku. Ale nie dla wszystkich. Specjaliści od rekrutacji studenckich podejmują przecież w tym czasie kluczowe decyzje dotyczące jesiennych działań, w tym te związane z wyborem targów pracy, na których się pojawią. Oferta rynkowa ciągle się powiększa (np. Talent Days odbędą się jesienią w dwóch dodatkowych miastach). Jak w tej sytuacji efektywnie wykorzystać budżet i wybrać najlepsze targi?

Monety
Czytaj dalej

Outdoorowe szaleństwo

7-8 lat temu, gdy zaczęły pojawiać się pierwsze naprawdę duże kampanie employer brandingowe, wykorzystanie outdooru w promocji pracodawców uchodziło za działanie innowacyjne. Wzbudzało nawet podziw i zazdrość konkurencji (ile razy zastanawialiście się „ile oni muszą mieć tyle pieniędzy, skoro robią TAKIE rzeczy…”?). Dziś outdoor spowszedniał, nikogo już nie ekscytuje, stał się po prostu jednym z wielu narzędzi w rękach EB-owców.

RB_outdoor_metro_Warszawa
Czytaj dalej

Employer branding z głową, czyli jak przygotować mądrą strategię EB

Że strategiczny employer branding, to lepszy employer branding, to truizm. Powiedzieć jednak łatwiej niż zrobić – jeśli pracujesz nad planem działania w obszarze marki pracodawcy po raz pierwszy, musisz się zmierzyć z wieloma pytaniami i wątpliwościami.

Been there, done that, jak mówią nasi anglojęzyczni przyjaciele. Pracowaliśmy przy wielu strategiach: dla firm bardzo znanych i tych, których marka mówi przeciętnemu człowiekowi niewiele; dla małych i dużych; dla takich, w których działo się dobrze, i takich, w których trzeba było zaczynać od sprzątania wewnątrz. Częścią naszych doświadczeń dzielimy się w e-booku, który właśnie wypuszczamy w świat. Do jego przygotowania zaprosiliśmy też przedstawicieli (a właściwie: przedstawicielki) kilku firm, które dorzuciły swoje refleksje i rady.

Klikajcie, czytajcie, inspirujcie się!

E-book “Employer branding. Strategia krok po kroku”

Okładka_Ebook
Czytaj dalej