MJCC | Employer Branding Blog

Blog

Skuteczny PR rekrutacyjny

Był zimny marcowy poranek. To wtedy dostałem pierwszą informację prasową od pewnej firmy, nazwijmy ją X. Pierwsza myśl? Nie wiem, czy jestem najlepszym odbiorcą, ale fajnie, że ktoś w końcu pomyślał u nich o PR rekrutacyjnym. Nie minęło kilka dni, a w mojej skrzynce wylądowała kolejna wiadomość. “Trochę szybko” – pomyślałem. Trzecia i czwarta przyszły niedługo później. Moje pozytywne zainteresowanie zmieniło się we frustrację. Dlaczego miałoby mnie obchodzić, że firma X jedzie na targi i wiesza plakat na uczelni??? Jakie to szczęście, że nie każda firma w Polsce przesyła mi takie “breaking newsy”; moja skrzynka nie dałaby rady tego unieść! Piątego maila już nawet nie otworzyłem, od razu wylądował w koszu. Szósta “łamiąca wiadomość” w trakcie 1,5 miesiąca przelała czarę goryczy… Postanowiłem więc z tym skończyć!

Czytaj dalej

Employer Branding Management Summit – konkurs z możliwością wygrania wejściówki

Drodzy Czytelnicy, lubicie konkursy? Mamy dla Was coś specjalnego – możliwość zgarnięcia jednej z dwóch wejściówek na Employer Branding Management Summit, który odbędzie się 27 maja 2014 roku w Warszawie. Chcecie? Bierzcie, bo warto :)

EBMSummit
Czytaj dalej

Czy targi pracy mają jeszcze sens?

Kiedy dwa lata temu po raz pierwszy wylądowaliśmy w hangarach Berlin-Tempelhof, byliśmy pod dużym wrażeniem tego, co zobaczyliśmy. Targi wyglądały zupełnie inaczej niż to, co znaliśmy z polskiego podwórka (nasze wrażenia z tamtej edycji możecie sobie przypomnieć tu, tu, tu i tu), a porównanie nie wypadało, niestety, korzystnie dla nas.

W ubiegłym roku na czas Connecticum przypadło nam firmowe tornado; działo się tak dużo, że nie udało się nam powtórzyć wypadu na niemiecką imprezę. I może dobrze, bo w tym czasie sporo wydarzyło się także u nas – pojawiły się nowe targi, które sporo rozwiązań przeniosły także do Polski. W końcu także u nas są targi z rejestracją wejść (no, może jeszcze nie tak zaawansowaną jak na Connecticum, ale zawsze!), są ściany z ogłoszeniami, są zupełnie inne pakiety informacji dla uczestników rozsyłane przed targami. Wiemy, że niektórzy organizatorzy czerpali u źródła :) (Aniu, Łukasz, Wiktor, pozdrawiamy!), no i dobrze, bo – choć ciągle mamy się czego uczyć – i u nas mamy już lepszą jakość imprez targowych.
DSC_1108
Czytaj dalej

Czy każda firma ma EVP?

Kiedy w lutym zobaczyłam rozwiązanie blogowego konkursu GoldenLine, w którym zadaniem było zaproponowanie tematów, o których chcielibyście w tym miejscu przeczytać, olśniło mnie. Wśród nagrodzonych znalazła się Joanna Pejo, której pytanie brzmiało „Czy każda firma ma EVP?” – przeczytałam je i zrozumiałam, że tak dużo mówimy o tym, czym EVP jest, a czym nie, według jakich zasad je tworzyć i jakich pułapek unikać, a chyba do tej pory nikt nie stawiał sobie tego podstawowego pytania. Wróciłam do niego szukając pomysłu na mój pierwszy gościnny wpis na blogu GoldenLine. Oto i moja odpowiedź.

shutterstock_103206953
Czytaj dalej

Pokonferencyjny apel!

Wróciłam dziś z kolejnej konferencji, niestety, ponownie z bardzo mieszanymi uczuciami. Właściwie nie. Nie są mieszane. Rozmawiałyśmy sobie z kilkoma dziewczynami już w trakcie i wiem, że nie tylko ja wyszłam dziś z Kinoteki mocno rozczarowana. Nie chcę się “znęcać” nad konkretnymi prelegentami, nie o to zresztą chodzi. Raczej o to, żeby kolejne konferencje były lepsze i dawały rzeczywistą możliwość, żeby się czegoś nauczyć i złapać trochę inspiracji. Na gorąco postanowiłam więc zebrać garść rzeczy, które przeszkadzają mi (ale wiem, że to nie tylko moje odczucia) najbardziej.

Czytaj dalej

Efekt Stadionu?

W tym roku w kalendarzu targowym pojawiły się nowe targi – organizowane na Stadionie Narodowym Absolvent Talent Days. Szumu przed targami było sporo, miejsce niestandardowe, a ekipa – debiutująca w roli organizatorów, więc nie mogło nas tam zabraknąć :) Nasze wrażenia? Czytajcie dalej.

2528FB-SGH-Memes-2529-Absolvent-a-jednak-kolejka
Czytaj dalej

Pokonferencyjne wrażenia…

Kiedy tuż po pierwszym dniu napisaliśmy na Facebooku, że jesteśmy na konferencji Pulsu Biznesu, niemal natychmiast zaczęliście się domagać relacji :) Oto ona – uprzedzam, będzie subiektywnie.
25C5-2582owienie-talent-25C3-25B3w
Czytaj dalej

Co tam, panie, w employer brandingu – czyli o tym, jak nam zleciał 2013 (część 4)

Były trzy części podsumowania 2013. Czas na czwartą, ostatnią. Sponsorują ją literki od R do Z. Miłego czytania!

R to Rzeszów. Może być? Pierwsze Dni Kariery w tym mieście, dużo aktywizujących się firm. A dla nas, subiektywnie, pierwszy projekt realizowany właśnie tam.

Strategia. Cichy bohater tego roku. Już w poprzednim podsumowaniu pisaliśmy, że zyskuje na znaczeniu, w 2013 miała się jeszcze lepiej. Liczba firm, które postanowiły się pochylić nad własnymi działaniami głębiej i wyjść poza “zróbmy tak, będzie fajnie”, zaskoczyła nawet nas, niepoprawnych optymistów w tym temacie :)

Telewizyjna rekrutacja? Proszę bardzo. “Kolacja z szefem”. Trochę strach myśleć, że rekruterzy tak podejmują decyzje, a kandydaci – tak właśnie są przygotowani do rozmów. Ale w wielu przypadkach to strach przed rzeczywistością. Brrr…

U oddamy uczelnianemu humorowi. W różnym stylu i na różnym poziomie. Dlaczego to ważne dla EB-owców. Obejrzyjcie to coś, będziecie wiedzieli.

Vespa dla najlepszego ambasadora? Proszę bardzo. Od PwC.

Więcej było w tym roku webinarów, zauważyliście? Obserwujemy sobie to narzędzie i widać, że jeszcze sporo pracy czeka wszystkich, żeby miało szansę być rzeczywiście skuteczne (bo raczej nie spełnia swojej roli webinar z 10 uczestnikami). Fajnie by było, żeby się rozwinęły, bo potencjał jest.

Niby Y moglibyśmy opuścić. Ale nie opuścimy, bo na Youtubie trochę się działo, prawda? Była Kura PZU, była Era Tapicera, był też (na drugim biegunie) film Orange, no i rzutem na taśmę był też świąteczny Drutex. Kto nie widział, niech nadrabia. Czym prędzej!

Z zostawiliśmy sobie na zmiany. Które i były, i jeszcze będą. Zniknęła z rynku Kariera, pojawiły się nowe przewodniki (np. te nasze :)), zmieniły się targi pracy online. Czekamy więc na 2014. Jaki będzie? Okaże się już wkrótce. :)

A jeśli nasze podsumowanie Wam nie wystarcza albo zwyczajnie macie ochotę poczytać więcej, przypominamy też, że o swoje podsumowania pokusili się EB-owcy w naszym grudniowym Magazynie EB. Zajrzyjcie, bo warto!

Czytaj dalej

Co tam, panie, w employer brandingu – czyli o tym, jak nam zleciał 2013 (część 3)

Czytaliście część 1 i część 2 naszego podsumowania roku 2013 w employer brandingu? Macie ochotę na więcej? Oto kolejna porcja literek powiązanych z najważniejszymi – naszym zdaniem – wydarzeniami ostatnich 12 miesięcy.

Kategoria EB pojawiła się na liście ofert pracy Pracujów. To jest coś, prawda? W końcu wiadomo, gdzie szukać employer-brandingowych ofert pracy.

eLkę oddajemy Luxoftowi. Za konsekwencję. O wielu rzeczach można dyskutować, ale konsekwencji z pewnością kampaniom tej firmy nie można odmówić. No, a o pączkach dyskutowali przecież wszyscy w branży. Przy okazji polecamy wywiad z szefem całego zamieszania, bo fajnie pokazuje, jaki jest pomysł tej firmy na komunikację.

Łazik Hypermedia Isobar śmigający po biurze firmy w sierpniu – pamiętacie go jeszcze? Połaził i narobił zamieszania w społecznościówkach. I chyba pokazał, jak fajnie jest zajrzeć do środka firmy, i to niekoniecznie za pomocą wymuskanych fotek po retuszu.

Nie będziemy skromni. Mamy nadzieję, że na M zasłużył nasz Magazyn. Chcemy, żeby był dokładnie tym, czym są studia na AGH. Kagankiem oświaty. Obiecujemy pisać tak długo, jak długo będziecie chcieli czytać.

Nowe media. Właściwie już nie takie nowe, ale jak sobie patrzymy na to, co z nimi robią i kandydaci (srsly? ktoś się dziwi, że grupa na Facebooku nie jest do końca prywatna???), i pracodawcy (tu przykładów nie będzie, ale dodamy jak znów zobaczymy na fan page’u grafikę o piątuniu), to ciągle mamy wrażenie, że nikt jeszcze nie wie do końca, jak właściwie się obchodzić z tymi fejsbukami i tłiterami. Będzie lepiej?

O jak Ojciec Mateusz. Zdziwieni? A widzieliście product placement AXA? Znów ubezpieczenia i połączenie promocji marki produktowej z EB. O jakości można dyskutować, ale wykorzystanie narzędzia jest.

Pogłębiająca się (chyba) przepaść pomiędzy oczekiwaniami kandydatów a oczekiwaniami pracodawców też zasługuje na wzmiankę. Jedni narzekają na drugich, ale chyba niewiele z tego narzekania wynika. Co dalej, chciałoby się zapytać, co dalej?

A dalej będziecie mogli poczytać już jutro. I będzie to, niestety, część ostatnia.

Czytaj dalej

Co tam, panie, w employer brandingu – czyli o tym, jak nam zleciał 2013 (część 2)

Próbujemy podsumować to, co wydarzyło się w 2013 w polskim employer brandingu. Część pierwszą mogliście poczytać wczoraj. Kolejna – jeszcze nie ostatnia – porcja podsumowania poniżej. Co byście dorzucili? :)


2013 to był też rok EB-owych eventów. Organizowanych z coraz większym rozmachem, przez coraz więcej firm. Mieliśmy więc na uczelniach business lounge, rysowników, brazylijskie pomarańcze i parafinowe zabiegi na dłonie. Dokąd nas to zaprowadzi w 2014?

F jak film. 8 marca miał swoją premierę Dzień kobiet. Film inspirowany “pewnym kryzysem” polskiego pracodawcy. 21 czerwca na ekrany weszli Stażyści. O Google. Kinomaniak z EB-owym zacięciem zdecydowanie miał co robić w 2013.

Gratulacje dla odważnych od Grupy Pracuj. Zawsze zazdrościliśmy zagraniczniakom, że mają takie fajne kampanie job boardów (ech!), mamy i polską wersję. Czekamy na więcej!

Heineken zgarnia literkę H.
Wiadomo za co. Ale i tak przypomnimy:

“I” za to wędruje do tych, którzy zajmowali się w tym roku z większym nasileniem działaniami skierowanymi do pracowników (czyli internal brandingiem :)). Bo było ich więcej i lepszych. I oby to był stały trend.

Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk. Pojawiły się w tym roku. Czy coś z tego wyniknie? Zobaczymy :)

A na kolejną część zapraszamy już jutro :)

Czytaj dalej